עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

ניהול מו"מ יעיל על נושאים מהותיים כמו, פיצויים, הטבות, או קידום דורש לעיתים קרובות יצירתיות ותקשורת יעילה. אם אין יחסי אימון וכבוד עם המנהל/עמית/כפיף שלך לעבודה, איך תוכל לנהל מו"מ? איך מדברים כשמרגישים שאין עם מי לדבר?
הנה כמה טיפים:
 
הגדר את המטרות באופן הולם:
כשאתה ממוקד בשיפור היחסי העבודה שלך, אתה לא מנסה להיות חבר של האדם השני או להשיג את אהבתו. אתה מנסה כל שביכולתך למרות הרגשות שאתה חש, למצוא דרך בה שניכם יכולים להתגבר על אי ההסכמות והבדלי הגישה. מטרתך היא ליצור מערכת יחסים כזו שבה תוכל לומר בצורה כנה את אשר על ליבך לצד השני ושתוכלו לעבוד ביחד כדי למצוא פתרונות טובים לנושאים חשובים.
 
שים בצד תוכן כדי להתמקד במערכת היחסים:
הדרך היחידה לפתור בעיות ביחסים או בתקשורת היא לדבר עליהן בדרך גלויה וישירה. לעיתים קרובות, אנשים רוצים לפתור בעיות במערכת היחסים בעבודה ע"י הבאת הפתרון הנכון (הצודק), תוך חשיבה שבמידה והם יקבלו את התשובה הרצויה מבחינתם – הם יפתרו את הבעיה. למעשה, קשה מאוד לפתור ולדון בנושאים מהותיים עם בן אדם שאתם לא סומכים עליו, לא מכבדים אותו ולא מקשיבים או מבינים אותו. יותר סביר שאתם חשים תסכול מקפיא מאשר קבלה של פתרון.
גישה טובה יותר היא להכיר בעובדה, שכשיש מערכת יחסי עבודה לא טובה אתה צריך קודם כל לטפל במערכת הזו לפני כל דבר אחר ורק לאחר מכן לטפל בנושאים המהותיים עבורך. לדוגמא, אחד הלקוחות שלי החליט לא לדבר על הקידום שלו במהלך זמן מה עם המנהל שלו. במהלך התקופה הוא נפגש עם המנהל שלו ודיבר איתו על הדברים שמחבלים להם במערכת היחסי העבודה שלהם. רק לאחר שחש שמערכת היחסים "התחממה" הרגיש נוח לדבר שוב על העלאה בשכרו (דיבר וקיבל).
 
פתור את הנושאים ביעילות:
ברגע שפתחת את הדלת, בד"כ יהיה יחסית קל לאנשים לדבר על הבעיות ביחסי העבודה שלהם. לעיתים קרובות הם לא מרוצים בדיוק כמוך ממערכת היחסים ומחפשים דרך לפתור את הנושא. ישנם מקרים בהם עצם השיחה על הדברים ולמה הם הגיעו למצבם כיום מאפשר שיח פתוח ומקים ערוצי תקשורת חדשים. למיטב ניסיוני, שיח פתוח כזה בונה הבנה הדדית שמספקת מרחב לשיפור המצב, אם ע"י התנצלויות הדדיות, תקשורת טובה יותר או הסבר לפעולה זו או אחרת.
השיחות הנ"ל אינן קלות, אך אפקטיביות מאוד. אחד מלקוחותיי סיפר לי שעמית שלו לעבודה אמר לו "אתה תמיד אומר שאני לא מבין. אז אולי תסביר לי בדיוק מה אני לא מבין, כדי שאני אוכל להבין "והוא קיבל הסבר ארוך ומעמיק, יותר מדויק ונתן רשימת תלונות ומענות. ואז הלקוח שלי אמר "טוב, אני רוצה להגיב על הדברים. גם לי יש כמה דברים שאני חושב שאתה לא מבין ואח"כ אני ארצה שנדון גם בהם."
אחרי שטיפלת ביחסים, אתה יכול לחזור לדרישות שבגינן רצית לטפל במערכת היחסים מלכתחילה – העלאה, קידום, שינוי תפקיד, מעבר תפקיד וכו'. עכשיו תמצא אדם יותר קשוב לך.
 

יחסי עבודה יעילים וטובים חשובים לניהול משא ומתן פרודוקטיבי. אם הם לא קיימים, קח זמן לעבוד עליהם. זה לא יהיה קל, אך זה יהיה בעל ערך רב