עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

אין זמן – בואו נעשה שיהיה זמן

7 צעדים פשוטים לניהול הזמן שלך

בני אדם שונים זה מזה גם בעיסוקים שלהם וגם בעשייה שלהם, ועדיין רובנו חולקים את העניין של "אין זמן" "את לא רואה שאני עסוקה?", "את לא מבינה שגם ככה אני עמוס?"

אני רואה את העיסוקים שלך, ומרגישה את העומס, ואת/ה?

הפעם אני רוצה לתת לך דרך שתשנה את ההתנהלות היומית/שבועי שלך.

צעד 1: עקוב/י אחר הזמן שלך.

הדבר הראשון הוא להבין איך מתנהל יומך, כמה זמן מושקע בכל פעילות. יש לרשום את הפעילות היומית במהלך השבוע בכל פעם שנזכרת, החל ממתי קמת בבוקר, התארגנות, יציאה לעבודה/משרד/עסק, פעילות גופנית, עניינים בבית, צפייה בטלוויזיה, מתי החלת לישון. הכל נכנס פנימה. ניטור/מעקב צמוד יבטיח הבנה טובה של הנתונים שעומדים לרשותך. יש 168 שעות בשבוע, מה קורה בהן? (ניתן להשיג טבלת מעקב ממני, מצורף קישור למטה)

צעד 2: חשבון פשוט.

חלק לקטגוריות את הפעילויות השונות שלך וצבע כל אחת בצבע שונה. בדרך כלל יש 4-6 קטגוריות, אם יש לך יותר בסדר, רק שים לב לא לחלק לתת קבוצות קטנות מדי. במה מושקע הזמן שלך? מה משמח אותך ביומן? ומה היית רוצה לשנות בו? לפעמים הדיוקים הם קטנים, פחות שעה טלוויזיה יותר פעילות גופנית. פחות זמן נייד יותר זמן בילוי עם חברים.

צעד 3: מציאות בבקשה.

זמן הוא כמו לוח חלק הוא מתמלא במשהו. בוא נדאג שהוא יתמלא בדברים שמקדמים אותך לעבר החלומות שלך. מה נכנס ליומן זו בחירה. עובדה היא שאם בתחילת השבוע אני אשאל אותך, האם יש לך ארבע שעות לגיוס לקוחות? או 7 שעות לנטוורקינג? יש סיכוי טוב שהתשובה שתתקבל היא: "לא". ואז במהלך השבוע הרכב שלך נתקע באמצע הכביש, ובסוף השבוע הסתבר שההתעסקות עם הרכב צרכה חמש שעות. איך פתאום נהיה זמן? התשובה היא סדר עדיפויות הרכב והטיפול בו היה בעדיפות ולכן טופל. כל מה שלא מטופל כנראה לא בסדר העדיפויות שלך. דוגמא אני לא מנקה פאנלים, למה? כי זה לא בעדיפות שלי. מבטיחה שאם מישהו יציע לי 100000 ₪ אני אנקה מיד זה יעלה את המשימה בסדר העדיפויות שלי 🙂 

צעד 4: חלומות מתגשמים.

אז מה באמת חשוב לך? האם היומן היום משקף את סדרי העדיפויות שלך? מהן הקטגוריות שחשובות לך, קריירה, משפחה, זוגיות, אולי בריאות וכד'. עכשיו כשמסדרים את היומן מכניסים קודם כל את זה.

צעד 5: הערכת ביצועים.

בארגונים רבים נהוג בסוף שנה לבצע הערכת ביצוע. עצמאים כדאי ומומלץ גם לנו. רק בשינוי קטנטן אך משמעותי. ערכו הערכת ביצוע קדימה. בשבוע הקרוב רגע לפני שהוא מתחיל, יש לכתוב את הערכת הביצועים שלך. איך לדעתך תבצע? מה היו המטרות שלך השבוע? האם עמדת בהן? בסוף שבוע יש לוודא שאכן היית מדויק בהערכה שלך.

צעד 6: פירוק לגורמים.

את המטרות יש לפרק לחלקים קטנים, כמו שכתבתי במאמר קודם שלי, עשו שינוי של אחוז אחד, התקדמות באחוז אחד כל שבוע או כל יום תלוי במשימה, יביא את הגשמת החלום במהירות מירבית.

צעד 7: תכנן את זמן התכנון.

אל תתן לשבוע להפתיע אותך. תכנון מוקדם, מאפשר שליטה והפחתת חרדה. יש לקבוע זמן לתכנון התכנון. אני אוהבת את שישי אחרי הצהריים רגע לפני שבת. יש ללקוחות שמעדיפים את מוצ"ש. לשיקולך.

התחייבו.

לתשומת ליבך, רוצה שכל זה ייקרה? תתחייב/י.
"השבוע אני מתחייב/ת לעמוד במשימות שתכננתי, לעמוד בזמנים שכתובים ביומן בשעות שקבעתי להן. אני מתחייב/ת להיות נאמן/ה לסדר העדיפויות שלי, כדי שחלומות/מטרות שלי יתקדמו ואוכל להיות מבסוט ומסופק מהביצועים שלי."

על החתום: אני

להורדת טבלת מעקב (לחצו כאן)

אז מה עכשיו? אני מזמינה אתכם להרצאה שלי 'להרוויח את השעה ה-25' לפרטים נוספים לחצו על הקישור.