עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

משך הזמן הממוצע לקריאת המאמר: 4:35 דקות

כשיש קשרים לא צריך פרוטקציה – אחד המשפטים שגדלתי עליהם.

איך מייצרים רשת של קשרים – כזו שעובדת בשבילך

אחד הדברים שגיליתי במהלך 20 שנות קריירה, שאנשים שיש להם חברים – מצליחים. 

שאלתי את עצמי למה?
מה יש בחברויות מהצבא, מבית ספר, ממקומות עבודה, שכנים ועוד אנשים שאנחנו אוספים במהלך הדרך, שמייצרים את הקשרים הנכונים ועוזרים לנו להתקדם בחיים?

המאמר מכוון לשכירים ובעלי עסקים

המטרה: הסתכלות רחבה על קשרים (נטוורקינג) ואיך יוצרים רשת שמקדמת אותך.

בכל ספרי הניהול שקראתי והקורסים שעשיתי בהתפתחות מקצועית, דבר אחד היה תמיד ברור מאוד, נטוורקינג טוב להתקדמות שלך. במציאות פגשתי אנשים שרישות עסקי ואישי בנה להם את העסק או הקריירה, וכאלה שלא. ושאלתי את עצמי מה ההבדל ביניהם.

יצאתי לחקור.

המסקנה המרכזית: הגורם האנושי.

התפיסה של נטוורקינג (רישות), בעיקר בקבוצות כמו BNI, BIZ ודומיהן, שחרתו על דגלם לקדם בעלי עסקים דרך יצירת קשרים, או כמו ששמעתי אותם אומרים "לייצר את רשת השיווק שלך 😊" (אין לי מניות בחברות שהוזכרו וגם לא באחרות) לעתים קרובות נתפסים בקהל הרחב, כאינטרסים לא "כשרים" כמניפולציה או צביעות. מתוך הבנה, בעיני, שגויה של מערך היחסים בתוך הקבוצה. המטרה של קבוצות כאלה היא ליצור חברות ומערכת תמיכה,
שלא לכולם קיימת מימי בית הספר או הצבא. 

חברות זה שם המשחק ולא אינטרסים צרים של קידום.

חבר ההגדרה המילונית – אדם קרוב שהוא לא בן משפחה. מילוג

זאת אומרת שחברים אלה אנשים קרובים ואכפת לנו מהם. לכן כשפונים לחברים הם ישמחו לעזור (אם לא, אולי זה בגלל שהם לא יכולים או לא חברים). ושהם יעשו הרבה למען ההצלחה שלך, ואנחנו נעשה עבורם, כי הדדיות, בעיני, זה חלק מהמשחק. 

אז במקום להשתמש באנשים כמקפצות להתקדמות בקריירה, נתייחס לאנשים כחברים ואז כל השיח משתנה מאינטרסים, לרצון לעזור, לנתינה מכל הלב, בלי התחשבנות. זה עולם אחר של ערכים מתחרותיות לשיתוף, מהישגים להתפתחות, מ"אני" ל"אנחנו" ועוד.

תשאלו אותי, עידית, אבל אז זה מערבב ביזנס עם חיים אישיים? נכון. 

מה הבעיה?

לחלק מאיתנו יש זיכרון של חברות בעולם העבודה שלא הצליחה, שגרמה לתחושה לא נעימה , ועדיין יש מקרים בהם הקשרים נוצרו והחברות נמשכת שנים, כשהיא מתבססת על תחומים והכרות מגוונים. לכן, כשאתם מכירים אדם חדש, תשאלו ותתעניינו בו, תצרו הווי משותף. אלה אותן חוויות שבונות את השיח האינטימי, את הצחוק והבכי. המשותף ביניכם הוא הבסיס שיכיל אח"כ את ההתמודדויות, הבקשות והעזרה. 

בעולם שלנו לעתים התחרות היא זו שמובילה אותנו, ואז אם אני מנצח ואתה מפסיד או מפסידה לא תמיד נעים לנו המשחק הזה. ולכן תדאגו לשחק במשחקים שהסיכום הוא לא סכום אפס. חפשו את המשחק שמעשיר ויוצר את win-win-win אתה מרוויחה, אני מרוויחה והעולם מרוויח. תרשו לאנשים לראות אתכם כמו בני אדם, זה אומר לחשוף את הפגיעות האנושית, לבקש עזרה ולתת אותה כשיש בה צורך. להסתכל על התמונה הגדולה. לשאול את עצמך מה אני יכול או יכולה לעשות, על מנת לעזור לשני להצליח. גם בקבוצות יזומות של נטוורקינג, העצה שלי דומה, תחפשו איך אפשרי לכם, לעזור לחברי הקבוצה להתקדם בעסק שלהם. את מי אפשר להכיר להם או לחבר אותם. 

בדרך זו אנשים ירגישו ברוב במקרים לרצון להחזיר טובה. 

אינטרס משותף ורצון הדדי, יצור מערכת של קשרים שבה כולם מרוויחים, ואז היכולת לעוף גבוה ורחוק עולה, כי תמיד יש רשת ביטחון שתגן עליך, ושתסופק לחבר או חברה אחרת בקבוצה.

איך מייצרים את הרישות החברתיבמאמר הבא.

שלכם

עידית פליק,
מנטורית עסקית