עכשיו זה הזמן שלך! יש לך שאלה? אנא מלאו פרטיכם בטופס ונשוב אליכם בהקדם

מה כדאי לעשות כדי להתקבל לעבודה
השתמשו בטיפים האלה כדי להציג לראווה את היכולות שלכם, מבלי להישמע שחצנים, מיואשים או נדושים
.

השלב הראשון עבר בהצלחה – נבחרת, וחשוב לזכור את זה –  מתוך עשרות רבות של קורות חיים, זימנו אותך לראיון עבודה,לתפקיד שמעניין אותך.

בשלב השני, אתה רוצה להראות להם מדוע הבחירה בך כמועמד מוביל לתפקיד זו הבחירה הנכונה.

מיומנויות המכירה שלך עומדות למבחן.

הבשורה הטובה היא, שניתן ללמוד איך לדבר על עצמך באופן חיובי ומשכנע, עם דגש על המיומנויות, הידע וההישגים שלך.

אז יאללה, נצא לדרך…

התלבש בהתאם
לעתים קרובות מראיינים מגבשים את הרושם הראשון כבר בשלוש השניות הראשונות של הראיון, לפעמים ממש עם הכניסה שלך לחדר. הרושם הראשוני שתיצור,יקבע  את הדרך בה יפרשו את התשובות שלך – לחיוב או לשלילה. לכן, חשוב מאוד ליצור רושם חיובי, והלבוש שלך יהיה הדבר הראשון שהמראיין יראה. הקפד להתעדכן מהו "קוד הלבוש" של החברה והתפקיד אליו אתה מתראיין – והתלבש בהתאם. התלבש כאילו אתה כבר עובד שם.  אם אין לך מושג איך מתלבשים שם, לך ועמוד למטה בסיום יום עבודה, בדוק את היוצאים ונכנסים והסתכל באיזה סגנון הם לבושים.

 למידה נוספת על לבוש וסגנון – ניתן להרשם ולקבל במתנה את המדריך מהבלתי נראה לבלתי נשכח

בנוסף, הקפד של שפת הגוף שלך. שמור על זקיפות קומה, חיוך קטן, קשר עין עם המראיינים. במידה ומתאים, הגש את ידך ללחיצת יד שתסמן שאתה בטוח בעצמך. זכור – אל "תפרק" למראיין את העצמות, וגם אל תגיש לו יד רפויה. שלוט גם בעוצמת הקול שלך – לא צועק ולא לוחש. הבנת – הכל עניין של מינונים, כמו עם שימוש במלח – פחות מדי והאוכל יהיה תפל, יותר מדי, והאוכל יהיה בלתי נסבל.

הכן את תשובותיך
לפני שמכינים את התשובות לשאלות בכללי, כדאי מאוד להכין תשובה לשאלה הפופולרית "ספר לי על עצמך". קרא שוב את דרישות המשרה אליה אתה מתראיין וספר את סיפור חייך, דרך אותם הישגים שיעצימו את התפיסה של המראיין אותך כמתאים לתפקיד המבוקש. אין צורך לספר על מצבך המשפחתי, אלא אם זה קשור למשרה הספציפית. זכרו, המראיין עבר על קורות החיים שלכם, הוא יודע את המידע. התפקיד שלכם הוא לחבר לו את הנקודות ללמה אתם מתאימים ולא מישהו אחר.
בשום אופן אל תספרו את קורות החיים שלכם כפי שהם מופעים בדף, זה משעמם. התאמנו על לספר את הסיפור עם אינטונציה מגוונת, והכינו דוגמה שתאפשר למראיין להבין מדוע אתם טובים לחברה שלו.

דוגמאות רבותי, דוגמאות
בכל תעשייה או תחום שאתם מתראיינים אליו, צפוי שהמראיין ישאל שאלות התנהגותיות, כמו "ספר לי על מקרה שבו נכשלת" או "ספר לי על מקרה שבו נאלצת להתמודד עם עמית לעבודה שחיבל או לקח קרדיט על העבודה שלך".  למרבה הצער, אם לא מכינים מראש, קשה בשליפה לתת דוגמה שתוציא אותך באור חיובי.
הכנה לראיון עבודה, כלומר הכנה מוקדמת שמוציאה את היכולות שאת מעוניינת להבליט היא קריטית ליצירת רושם טוב, ולכן כדאי להכין שניים-שלושה סיפורים/אנקדוטות מחיי הארגון שבו אתם עובדים. ספרו ממש על הדיאלוג שהתנהל ואיך פתרתם את הבעיה, או מה למדתם ממנה לפעם הבאה.

שאל שאלות
היכולת להבדיל אותך משאר המועמדים יכולה להיות ההבדל בין קבלה לעבודה או לא.

היכולת לשאול שאלה בביטחון מעידה על סקרנות, עומק ורצינות וכמובן על הרצון לדעת ולהכיר את החברה. לדוגמה, "איפה החברה תהיה לדעתך עוד 5 שנים?", "איך אתם מודדים הצלחה ומגדירים אותה?" או "מה את אוהבת בחברה או בעבודה שלך?". וודא שלפחות אחת השאלות שאתה שואל תעיד על העניין שלך לעבוד בחברה. למשל "האם המוצר האפליקציה החדשה שלכם מאפשרת גם X  ו Y  ? " ואז, אחרי התשובה, אתה יכול להוסיף את היצירתיות שלך לאיך היית ניגש לדברים. כן, זה מחייב אותך ללמוד על החברה ועל מוצריה מבעוד מועד. תזכורת:  זה תפקיד שאתה מעוניין בו וההשקעה שווה את זה.

הצג מספרים
גם אם התפקיד אינו בתחום ראיית החשבון או הסטטיסטיקה, חשוב לכמת את ההישגים שלך למספרים. למשל, השנה הוספתי לחברה הכנסות בסכוםX   . או, בעזרת ניהול מו"מ עם ספקים חסכתי לחברה 30% בהוצאות שלה. השילוב בין מספרים מוחשיים לבין מיומנות מאפשרת למראיין להבין באמת מה אתה יכול להועיל לחברה וכמה כדאי להעסיק אותך.

ומילה לסיום
ראיון עבודה הוא מפגש שיוצר התרגשות גדולה ועלול ליצור גם לחץ. הישיבה מול מראיינ/ת יכולה בהחלט להעלות חששות ותחושות לא פשוטות של פחד וחשש מדחייה. הדרך הטובה ביותר שאני מכירה להתמודדות עם התחושות האלה היא להתאמן. אימון ותרגול יכול לשפר משמעותית את תחושתך, כי הגעת מוכן ובשליטה. השקעה בראיון היא בעצם השקעה בעצמך!

בהצלחה, עידית